Absintbereiding

Kan ik van Pernod Absinth maken?

DeKleineStoker (10/19/05 om 15:00:16):

Geachte medeforumgebruikers,

graag had ik jullie advies ingewonnen over mijn experiment. ik heb dus in de plaatselijke supermarkt een fles Pernod gekocht (Niet de absinth!) en bij de apotheker heb ik alsemkruid gekocht. Nu in Pernod blijkt al Anijs te zitten enzo dus kan ik een heel deel van het proces overslagen tot het toevoegen van de alsem. Nu komt mijn vraag. Hoe bepaal ik het thujon gehalte in mijn zelfgebrouwen absinth? als ik dit al een absinth kan noemen natuurlijk. Weet iemand hoelang ik dit moet laten trekken in de Pernod?

greetz

 

Helfrich (10/19/05 om 15:54:23):

Beste Kleine,

Pernod waarin je alsem hebt laten trekken is geen absint maar ondrinkbare rommel. Zie ook http://www.feeverte.net/faq-absinthe.html#B22. Thujon bepaal je met technieken als gaschromatografie en massaspectrometrie, dus dat kun je waarschijnlijk niet zelf.

 

radioflux (10/20/05 om 00:09:40):

Je kunt je Pernod natuurlijk wel recyclen. Sommigen hier gooien zelfs Jade in hun ketel. ;)

 

DeKleineStoker (10/20/05 om 09:27:30):

inderdaad beste medeforumgebruikers. het is waardeloze rommel. ik ga het voorlopig houden bij Tabu Classic strong :)

 

Helfrich (10/20/05 om 10:24:53):

Dat is beter dan Pernod met alsem, maar aanzienlijk slechter dan wat de gemiddelde medeforumgebruiker nog vrijwillig consumeert...

 

radioflux (10/21/05 om 00:17:52):

DeKleineStoker schreef:

Ik ga het voorlopig houden bij Tabu Classic strong :)

Je zou jezelf daarentegen ook een plezier kunnen doen, en eens wat van de forum-threads hier (met name die in Absintmerken) kunnen nalezen over welke als de betere soorten beschouwd worden.

 

Absintbereiding